Marleen Torbeyns

Publié le mardi 24 juillet 2012

Marleen Torbeyns, 52 jaar, 3 kinderen en 1 kleinkind. Geboren en getogen in Evere. Actief als vrijwilliger in het Gemeenschapscentrum Everna en bij 2 Brusselse VZW’s voor armoedebestrijding. Houdt van dieren, kruiden en planten.

Marleen, je bent nieuw in de politiek, waarom kies je voor Groen ?

In Evere en in de 18 andere Brusselse gemeenten komen we op, samen met de Franstaligen van Ecolo. Groen is een partij die openstaat voor alle culturen en die opkomt voor de meest kwetsbaren. De bescherming en de verbetering van ons leefmilieu vinden we belangrijk. We hebben een positieve instelling.

Wat vind je belangrijk voor onze gemeente ?

Het behoud van groene zones, de aanpak van sluikstorten, propere parken en bermen, veiliger verkeer vooral voor voetgangers en kinderen, bloemen en bloeiplanten in tuinen en parken voor de bijen en de vlinders. In de scholen is meer groen op de speelplaatsen nodig.

Dit is echt de corebusiness voor Groen, zijn er nog andere onderwerpen die je voorkeur wegdragen ?

Daarnaast baren de hoge huurprijzen voor appartementen mij zorgen : hoe kunnen jonge mensen dat allemaal nog betalen ? Om nog te zwijgen van koopprijzen van huizen en appartementen ! Onze kinderen moeten uitwijken naar goedkopere gemeenten en dat vind ik spijtig.

Wat zijn je dagelijkse bezigheden ?

Ik ben voor de recyclage van kleren, boeken en speelgoed en ga graag naar rommelmarkten en kringloopwinkels. Wij proberen gezond te koken, we hebben ook een kleine tuin met wat kruiden en plantjes.

Heb je nog een boodschap voor de Everaars ?

Door me kandidaat te stellen, wil ik anderen aanmoedigen om op Groen te stemmen om mee het verschil te kunnen maken bij het besturen van onze gemeente.

Bedankt voor het interview, we wensen je veel succes !

Voor meer informatie, contacteer ons : groenevere@skynet.be